از دست دادن دندان ها مشکلات زیادی را هم برای سلامت دهان و هم برای سلامت عمومی بدن به دنبال دارد. این مشکل زیبایی طرح لبخند را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و باعث کاهش اعتماد به نفس می شود. بنابراین زمانی که دندانی از بین می رود باید جایگزینی برای پرکردن فضای خالی بدون اتلاف وقت پیدا کرد. در بین تمام روش‌های جایگزینی دندان‌های از دست رفته، مانند پروتز و بریج دندان، ایمپلنت بهترین انتخاب موجود به نظر می‌رسد.

اگر ساکن رشت هستید، می توانید با خیال راحت ایمپلنت دندان خود را به دندانپزشکان متخصص و دکتر خصوصی دندانپزشک ما بسپارید. تخصص اصلی دکتر یاسمن صادقی درمان طرح لبخند، کامپوزیت دندان، لمینت سرامیکی، فیکسچر و دندانپزشکی دیجیتال با استفاده از مدرن ترین تجهیزات و روش های علمی روز دنیا می باشد.

روکش دندان در رشت  اینجا کلیک کنید.

کاشت دندان چیست؟ایمپلنت یک پروتز دندانی چند جزئی است. و همانطور که احتمالا می دانید، پروتز دندان وسیله ای است که جایگزین دندان از دست رفته یا آسیب دیده می شود. در واقع دو نوع پروتز دندان وجود دارد که برخی از آن ها مانند روکش تنها جایگزین قسمت های آسیب دیده می شوند و برخی دیگر مانند ایمپلنت ها به طور کامل جایگزین دندان از دست رفته می شوند.

ایمپلنت یک قطعه اصلی به نام اکسسوری (یک قطعه کوچک پیچ) است که با جراحی در استخوان فک قرار می‌گیرد و سایر اجزای آن بر روی آن نصب می‌شوند تا شکل یک دندان واقعی را پیدا کنند. آنها پیچیده ترین و مدرن ترین پروتزهایی هستند که تاکنون ساخته شده اند.مهمترین قسمت پایه (یا ضمیمه) است که بیشتر شبیه یک پیچ است و در داخل استخوان فک کاشته می شود. چند ماه پس از کاشت، این پیچ به استخوان فک جوش داده می شود و به عنوان ریشه دندان عمل می کند.قسمت دیگر این پروتز دندان ثابت روکش (یا حاشیه) است که نقش تاج دندان را ایفا می کند و روی مجموعه قرار می گیرد.و در نهایت قسمتی به نام اباتمنت وجود دارد که رابط بین پروتز و پایه ایمپلنت است. پس از کاشت پایه، اباتمنت روی آن نصب می شود و در نهایت روکش و پروتز توسط اباتمنت به پایه متصل می شود.

متخصص ریشه دندان رشت روی لینک کلیک کنید

https://drshamsdentist.com/%d9%85%d8%aa%d8%ae%d8%b5%d8%b5-%d8%b1%db%8c%d8%b4%d9%87-%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%b1%d8%b4%d8%aa/

 

 

 

 

برای ایمپلنت دندان دقیقا به چه چیزهایی نیاز داریم؟فضای یک دندان از دست رفته می تواند بر سلامت دندان های دیگر، گفتار و غذا خوردن و سایر جنبه های زندگی افراد تأثیر بگذارد. ایمپلنت های دندانی را به منظور حفظ ظاهر صورت و طرح لبخند، جلوگیری از بروز مشکلات زیر و داشتن زندگی بهتر انجام می دهیم:

استئولیز استخوان نگهدارنده دندان.بدون وجود دندان در قوس فک در ساده ترین حالت با تحلیل استخوانی مواجه می شویم. همان استخوانی که قبلاً دندان را احاطه کرده بود و آن را در جای خود نگه می داشت، پس از کشیدن دندان به تدریج ضعیف و نازک می شود. تراکم استخوان در این ناحیه کاهش می یابد و باعث ایجاد مشکلاتی می شود که در زیر توضیح داده شده است.

مشکلات گفتاری با از دست دادن دندانتلفظ صحیح کلمات با چرخاندن زبان و فشار دادن سقف دهان و دندان ایجاد می شود. بنابراین، فاصله بین دندان ها می تواند تلفظ حروف خاص را دشوار کند.

حرکت دندانشکاف های موجود در دندان ها بر استحکام فک تأثیر منفی می گذارد و باعث تغییر موقعیت دندان ها می شود. پر کردن این فضاهای خالی با ایمپلنت دندان به حفظ موقعیت دندان ها برای مدت طولانی کمک می کند.

مشکل در غذا خوردننامتناسب بودن و خالی بودن فضای دندان ها (به ویژه زمانی که تعداد دندان های از دست رفته زیاد باشد) هر فرد را مجبور به تغییر رژیم غذایی خود می کند و در نهایت به مرور زمان فرد به جایی می رسد که وعده های غذایی خود را حذف می کند. او اساس غذاهایی را که می تواند بخورد، تعیین می کند، نه غذاهایی که مطابق با رژیم غذایی و ترجیحات او هستند.

تاثیر خالی بودن دندان ها بر ظاهر صورتدندان ها و لثه ها به عنوان یک سیستم حمایت کننده برای ساختار صورت عمل می کنند. نداشتن دندان تاثیر زیادی بر ظاهر صورت و گونه ها دارد. دژنراسیون فک نیز یکی از بدترین عواقب از دست دادن دندان است.

چه مدت طول می کشد تا ایمپلنت دندان انجام شود؟فرآیند کاشت ایمپلنت دندانی یک فرآیند سه مرحله ای است که مدت زمان آن برای هر فرد متفاوت است. کل فرآیند معمولاً 4-8 ماه طول می کشد. برای افرادی که ایمپلنت های دندانی کامل دارند (یک یا هر دو فک)، این روند کمی طولانی تر است. اما برای افرادی که فقط نیاز به تعویض یک یا چند دندان دارند، کاشت با سرعت بیشتری انجام می شود.